BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Wednesday, May 11, 2011

thank u my hubby..

time ni dye tmn syina g binding je pun..
sgup tu dye dtg umah...
cinta lebih la kt ko debab..
<3<3<3


siapakah dia..
 yang selalu mewarnai hariku,..
seolah-olah matahari tersenyum padaku...




jujur
aku menilai bukan dari 
keindahan paras rupa
tetapi dari ketulusan hati
aku jatuh cinta bukan dari
kemanisan tutur kata

hadir kamu dalam hidupku
kuhargai sepenuh jiwaku

asalkan kejujuran menjadi teras
pasti cinta kan teguh terpatri









luv u more.....=)





monyet2....


 10.5 syina g interview kt poly...mule2 xtaw nk p cm ne...ayah xde p outstation...
cll mber xley coz de reason msing2...
last2 ajak bf aku yg sengal+biul tu...
ptut nye dye g sehari sebelum interview coz nk tdo kt umah sewa ngan mber2 dye...
spe suh de awek gdik so x jd la dye tdo ngan mber2 dye..hehehe
time tu nga gado besa cuz kitty dye...geram gle r...
x taw nk ajak cm ne..ngan xtaw malu nk jgk ajak hubby coz xde plihan da..hehehe
sorry hubby...



pg2 agy ibu da membebel suh bgn awal n jgn bwk laju2 sume...
ish mamai aku..

kul7.15 kami bertolak dari umah pas tu da sampai trafficlight light kt bwh,
ley plak bf aku yg bengong ni g tinggal kunci moto kt moto dye...
ntah pe de kt pale dye nie...
sory tertampar ko ebab..ko biul sgt....hahahha


kul10 kami sampai n trus g daftar..
syina g daftar n trus g interview..
da setel da..dlm kul10.30 pg..


yg bf aku ni plak interview ptg...
aaaarrgghhh x ke sengal aku kt cafe tu tunggu dye smpai kul 3.30...
smpai de org ckp aku isteri soleha tunggu dye kt c 2 lme sgt...hahhaha


ni yg excited nk cite..
time blek...kami singgah kt taman melawati mmg byk sgt monyet..
aku bg la dorg mkn nuget...pas tu hubby mara dye kate jgn t kwn2 dye sume dtg..

coz aku ni mmg degil nk jgk bg mkn kn....


monyet ni la yg syina bg mkn..

nmpk x dye mkn nuget?...hehehe 3 biji syina bg byr sinngit kt aku wei..




selepas itu mmg btl la pe yg hubby ckp monyet2 tu dtg...
dri belakang kete..dye nyorok2..time tu bkak tingkap huby cpt2 ttup coz dye nmpk kt side mirror..
nseb baek..klu x da kne gget pale aku...
bkn monyet yg kt ats tu taw yg dtg..
tp monyet len..monyet ni ganas...itam..hodoh..geram aku
 sebab dye aku kne mara ngan mamat sengal nie..


meh aku tunjuk kt korg gg monyet tu...seram...


eh slah bkn cm ni gg monyet tu..






huh cm ni la gg dye...tkot den..hehe


pas tu pe agy my hubby trus blek....
nsb baek x jd cmm nie..





tkoottttttt..............smpai umah aku teringat2 monyet nie..


kami trus la blek sampai umah dlm kul 7.30 ptg..
fuhh pnt aku...(cm aku plak yg drive kn)
hahahahhahahaha




da la tu citer pasal monyet nie...hahhahaha

bye2..=))











Wednesday, May 4, 2011

mengapa tidak percaye sebelum berjaya??..




Sekali sekala, perasaan untuk mengubah diri muncul di celah-celah lamunan. Inspirasi untuk berubah daripada segi material seperti ingin memperoleh kenaikan pangkat atau pendapatan tinggi juga akan menjadikan kita lebih rajin berusaha. Begitu juga, bila keinginan untuk berubah daripada segi spiritual muncul, kita menyimpan iltizam agar diri kita bertukar daripada seseorang yang pemarah kepada seseorang yang penyabar.

Mungkin kita pernah menemui Albert, kawan sekolah yang kita gelar si kepala samseng dahulu, rupa-rupanya sudah menjadi jutawan. Atau terpandang Azman yang dahulunya kaki ponteng di sekolah, kini muncul sebagai seorang motivator di kaca TV. Ataupun, Ee Mei, yang dikenali begitu pemalu di sekolah kini sudah menjadi seorang ahli politik yang begitu petah berucap di Parlimen.


Kejayaan-kejayaan sebilangan daripada mereka di sekeliling kita ini kadangkalanya tidak terjangkau oleh pemikiran kita. Bila mengingati diri mereka yang dahulunya kita kenal sebagai pemalas,miskin, mahupun pemalu, kita tidak menyangka mereka telah berubah menjadi lebih baik, rajin mahupun petah.


Apabila kita merenung ke dalam diri, kita mungkin terasa mengapakah mereka yang toya di zaman persekolahan dahulu kini sudah menyerlah lebih hebat daripada kita sendiri. Mereka yang di zaman persekolahan dahulu menyanjung atau menghormati kita kerana lebih handal daripada mereka, kini telah mendahului kita dalam maraton kehidupan.


Ke manakah langkah yang hendak dibawa dan selaju manakah larian hendak dicuba bila melihat teman-teman sudah jauh lebih hebat daripada kita? Yang pasti, kita tahu yang kita lebih handal daripada mereka dahulu, tetapi mengapa kini sebaliknya? Roda kehidupan yang berputar mengajar kita apa itu realiti. Justeru, bagaimanakah kita boleh mengutip kekuatan-kekuatan diri yang tercicir di sepanjang lorong kehidupan?


Sebelum memulakan langkah, kita harus menyedari bahawa selama ini kita hanya percayakan sesuatu apabila telah berjaya menggapainya. Sikap inilah yang menjadikan kita terhenti-henti meranduk arus kehidupan. Ibarat berundur setapak setiap kali menapak dua langkah ke hadapan. Puncanya ialah kerana kita tidak percaya sebelum berjaya mencapai sesuatu.


Jelas sekali, sikap percaya setelah berjaya, sudah kita lalui berkali-kali dalam kehidupan. Apabila kita melalui pola ini secara berkali-kali, mengapa tidak kita ubah pola pemikiran untuk cuba percaya sebelum berjaya? Samada kejayaan itu berbentuk material, emosional mahupun spiritual, sedarilah, seandainya berjuta-juta insan yang lain telah lalui apa yang kita bakal harungi, hampir mustahil kita pula yang akan gagal.


Org yg berjaya adalah org yg berani utk gagal & org yg takut utk gagal sbnrnya adalah org yg gagal.





Manusia bukan merancang utk gagal tetapi manusia gagal utk merancang!!!! 


=))

Tuesday, May 3, 2011

as human....

assalamualaikum..
ask ur friens to read this!

As humans, we are full of imperfections... 
But it is how we handle those imperfections, how we improve ourselves, how we fulfil our responsibilities as a servant and as a caliph in this world that matters in the end...

im human,im not perfect

I'm not the best servant of the Almighty God,

I'm not the best daughter,
I'm not the best friend,
I'm not the best leader,
I'm not the best follower,
I'm definitely no angel,
Who never does any wrong.

I have wronged. I have made mistakes. And sometimes I don't know how to go back to that place where everything was right. Sometimes I don't know how to make it right.
But... We try to do good, and try to show a good example as a human being, and do our best so that our flaws and wrongs aren't flaunted to the whole world, not so that people would think us an angel... Not so that we can be called a goody-two-shoes, but because of what the prophet reminded us a long time ago, and his words still prevail:

Siapa saja yang mencontohkan di dalam Islam contoh yang baik maka untuknya pahalanya dan pahala siapa saja yang melakukannya setelah dia karena mencontohnya tanpa berkurang pahala mereka sedikitpun. Siapa saja yang mencontohkan di dalam Islam contoh yang buruk maka atasnya dosanya dan dosa siapa saja yang melakukannya setelah dia karena mencontohnya tanpa berkurang dosa mereka sedikitpun. - HR Muslim, Ahmad, Ibn Majah dan An-Nasa'i

Dearest readers, if we understand these hadiths holistically, 
we would be very afraid to do any sins and show it to others, and create a very bad stock exchange and become very poor...
Instead, we would want to show others any good deed we can, so that if they do good just by following us, we would get the reward even if we didn't do it ourselves! Simply by showing a good deed and causing other people to do good as well, it would make us very rich indeed! Not rich here, but in akhirah insyaAllah...
But of course, we must remember that we do good only for Allah and no one else... We try to be a good example not because we want people's approval, but because we want Allah's blessing in our lives.
Allah is our Creator, He knows us more than we do. He knows that we are always forgetful and sometimes disobedient in obeying Him.
But He asks us to hide it, don't show it to others, because the nature of humans, we tend to follow things that happen around us.
If we don't hold tight to our two sources, the Quran and Sunnah, we can easily stray, we can easily follow whatever we see, no matter it is wrong or right, since our minds isn't limitless. It has its shortcomings..
That's why we are asked to hide our aib from other people... We don't only have a responsibility to hide other people's aib, but we have a duty to honor ourselves, and protect our aib and not show it to others...
Because realise it or not, showing a bad example in Islam to other people is as if we are no longer ashamed of our wrongs. What if others follow us? Nauzubillah...




a chance
Sometimes, we just need to give ourselves a chance.
A chance to live.
a chance to change to be better.
A chance to return to who we truly are.
A chance to return to fitrah...
We continue to move on because we have that hope...
The hope that He promised us.
Even though we always forget him,
Even though He isn't the one we put first on the list,
that hope is always there whenever we seek it.



Monday, May 2, 2011

sahabat baikku

assamulaikum.........


syina pun nk bercerita pasal korg jgk....asyk korg je cite psal syina...femes i da...hahahhahahahaha
eeemmm mula2 syina nk ckp syina syyyyyyggggggggg korg lebih dri korg syg syina..
slalu korg ckp syg2 da last kn tp syina nk luahkan mula2 skali..hehehhehe syina xpena rse terpisah sgt klu berpisah ngan mber2 cm ari tu tp kali ni syina sgt terase coz kte sume da cm adk beradik..
kte sgt rapat smpai rse berat sgt nk pisah kn...korg sume jaoh2...
pas 2 korg da mula idup cm bese blek da...xde spe da syina nk buli...
agy2 pia yg ngek tu...pas tu nk loyar buruk ngan eity n hed...nk mnje2 ngan ida n zil....
nk gedik2 ngan anna....
syina rse praktikal kt matic tu x bez klu xde korg sume...
xde seri...bkn sri minated taw..tp sri like astar..hahahhaha pe aku merepek ni...
korg la penyeri syina kt c 2...
korg mmg de best la...

alamak aku nye blog ni da cm karangan plak...
xpe la korg mst bce gak kn cuz pasal korg....
heheehhehehhehehehhehhe



 nk upload pic kte yang gle2 ni ea...






















nk jgk mskkn pomp hot ni kn...huhu jgn jeles sume



my cucuk...




kwn pling gle pena aku ade...hahahhaha



g tasik yg cantik...kakakkaka
















alamak lebih2 plak upload pic korg...
wat semak je kt blog aku kan...hahahhahahaha


hhhmmmmm mse ni xkn terulang...
syina sgt bersyukur cuz de mber cm korg...

rndu la nk ckp cm ni xpe syina bg...
cuz korg sume pengecut syina je brani wat pape...hehehhehe



pas tu nk ckp cm ni agy klu x gedik bkn syina la kn...hahhahaha


da la tu..da pnjg sgt da.....

tadaaa...

jgn pena lupe syina k....

teringat ayt bdk praktikal sorg tu..
slalu igt sy dalam nafasmu...
hahahahhaha sweet kn??...
pasangan bercinta la katekan..



gambar ni penutup k...=')